Saturday, August 8, 2009

Bas Station Klang Sentral lenggang

Bas station Klang Sentral dah lama siap. Ia besar, lengkap dan amat selesa untuk rakyat. Rakyat tak perlu berpanas atau berhujan untuk tunggu dan naik bas.

Ia juga dapat mengurangkan kesesakan lalulintas di bandar Klang yang amat sesak sekarang.

Projek ini dirancang dan dilaksanakan dizaman kerajaan BN. Ia baru digunakan dalam tempoh beberapa bulan lalu. Setelah hampir 6 bulan beroperasi, malangnya bas station ini tidak dimanfaat sepenuhnya.

Bas Station ini dikhabarkan masih lenggang. Puncanya adalah MPK gagal untuk memindahkan operasi bas berhenti-henti dan teksi dari stesan bas dan teksi dibandar Klang. Bas ekspres dah berpindah di Sentral ini.

Ahli Majlis MPK nampaknya amat lembab untuk melaksanakan perpindahan ini. Ahli Majlis MPK sekarang hanya pandai main politik. Bila dah dapat kuasa, amat lembab nya nak mampus.

Yang jagi mangsa adalah rakyat. Bas stesen di bandar Klang amat tidak keruan. Kesemuanya tidak ada tempat untuk berlindung ketika panas dan hujan.

Selain dari itu, kesesakan jalan dibandar Klang amat lah keterlaluan. Apa Ahli Majlis ini BUTA ker? Punca kesesakan ini adalah bas-bas berhenti-henti dan bas mini yang beroperasi tanpa peraturan ikut suka hati dia.

Ahli Majlis MPK jangan makan elaun buta saja. Itu duit haram namanya !

No comments:

Post a Comment